zondag 13 augustus 2017

Summer In Holland Part 4


Het is al weer tijd voor de laatste pst over mijn vakantie! De vorige drie delen lees je hier, hier en hier. Hier lees je over de laatste vier dagen die ik op de Veluwe bestede.



Day 10
Vandaag werd het een wandeling van 4 kilometer, tenminste dat dachten we. Op de wandelkaart stond 4 kilometer, maar op de bordjes stond 6 kilometer. Uiteindelijk bleek het ook 6 kilometer te zijn. Het was die ochtend wat regenachtig geweest, dus de grond was best wel nat. Halverwege de wandeling werd dit nog erger, omdat we nog even een keiharde regenbui over ons heen kregen. Het was jammer dat ze hier in het bos heel veel bomen aan het omhakken waren, daardoor was het heel rommelig en zag je op elk pad de banden sporen van grote machines.

Bij dit vogeltje kan ik er niet helemaal achter komen wat het precies is, dus als je het weet laat het maar horen!



Dit is een Zwarte wegslak. Dan denk je huh, dat kan niet, ben je blind, Kirsten? Dat is geen zwart! Dat dacht ik eerst ook, maar deze beestjes zijn er dus in de kleuren rood, bruin en zwart!




Kruisspin in zijn web
Day 11
De Oostvaardersplassen! Een prachtig stuk natuur waar ik al een tijd graag heen wilde en nu eindelijk heen ging. We besloten dat we met zijn alle een wandeling zouden doen en dat mijn vader en ik nog even op zoek zouden gaan naar de Zeearend tijdens een andere wandeling.


Valkruid

De eerste wandeling liepen we vaak tussen de best wel hoge bloemen en beplanting, maar uiteindelijk kwamen we bij een open stuk, waar we een prachtige kudde wilde paarden zagen! Ze waren zo mooi en het leuke was dat de wandeling een heel eind om de paarden heen liep, zodat we ze vanaf meerdere kanten zagen. Hierna gingen we  gezellig even met zijn alle lunchen en wat drinken, voordat mijn vader en ik aan de tweede wandeling begonnen.



Atalanta

Gewone tuinslak

Honingbij

Rups van de Grote beer


Landkaartje



kleine rode weekschildkever 

Wandeling twee was er een door het gebied waar de Zeearend regelmatig gespot word. We liepen de gehele wandeling door een veld van gele bloemen en we kwamen langs een hut waar je over een meer uitkeek met allerlei dieren. Er waren daar honderden vogels en paarden en een tiental herten. Gelukkig hadden wij het mooie geluk om de zeearend te zien vliegen! Het was echt prachtig om te zien!



Grote groene sabelsprinkhaan


Zeearend



Day 12
Niet de gehele familie had de behoefte om vandaag wat te doen dus mijn vader en ik gingen samen op stap naar een uitkijktoren in de buurt van de vakantie woning. En het uitzicht was prachtig. Ook al houd ik niet zoveel van hoogtes...




Day 13
De laatste dag van mijn vakantie, morgen weer naar huis en dan is voelt een vakantie toch anders. We hadden het plan al een aantal keer gehad de afgelopen twee weken om naar Radio Kootwijk te gaan, maar het werd steeds uitgesteld. Nu was het dan eindelijk zover!

We besloten twee wandelingen te combineren zodat we iets sneller terug waren en uiteindelijk waren we na 9,3 kilometer weer terug bij de auto. Radio Kootwijk is een gebouw dat denk ik iedereen wel kent. Misschien niet bij naam, maar als je het ziet denk je waarschijnlijk: "Ohja!".







Dit was dan het laatste deel over mijn vakantie! Hopelijk vonden jullie het leuk!

XXX Kirsten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten