dinsdag 25 juli 2017

Summer In Holland Part 2


Na deel 1 van mijn Summer In Holland blogpost is het nu tijd voor deel 2! Zoals je misschien al gezien hebt heb ik al wat foto's gepost op mijn Instagram account (Link hiernaartoe staat in de sidebar). De eerste drie dagen van de vakantie waren al heel leuk, maar nu volgen dag 4 tot en met 6. Enjoy! 

 Day 4
Vandaag was het weer al een klein beetje beter geworden ten opzichte van de afgelopen drie dagen. Het regende nog steeds wel af en toe, maar het was alweer wat minder erg en minder vaak. We besloten een wandeling te maken van 7 kilometer. We hadden onze paraplu's weer paraat en begon aan de wandeling.



Voordat we het wisten zagen we alweer een prachtig hert, dat helaas te snel de benen nam. Ik kon hem dus helaas niet fotograferen.. Maar gelukkig zijn deze weersomstandigheden ideaal voor het spotten van herten, dus er was een grote kans dat we nog een hert zouden vinden.

Ondertussen kregen we de eerste regenbui alweer te voortduren, maar gelukkig bleef het daar voorlopig weer bij en konden we al redelijk snel de paraplu's weer wegruimen. Hierdoor kon ik wel weer iets doen wat ik heel graag doe, namelijk regendruppels fotograferen. Ik vind die kleine druppeltjes water zo gaaf om te fotograferen. Al vanaf het moment dat ik mijn camera voor het eerst vast had wilde ik foto's maken van regendruppels!




Terwijl ik foto's aan het maken ben van regendruppels en dus alleen maar naar de varens kijk die ik tegen kom (Ik loop dus heel de tijd van de ene kant van het pad naar de andere kan van het pad. Zie je het voor je?!), ziet mijn familie twee prachtige edelherten in een zijweg verscholen staan. Snel, maar voorzichtig sluip ik richting mijn familie zodat ik nog net voordat ze weg rennen een aantal foto's kan maken.



Aan het eind van de wandeling kregen we nog even een bui over ons heen, maar gelukkig waren we toen al bijna bij de auto.






Day 5
Deze dag was het echt prachtig weer, een prachtig zonnetje en geen regen. De dag ervoor hadden we al besloten dat we naar Burgers Zoo zouden gaan. Een dierentuin waar we al een aantal keren geweest zijn, maar nog steeds heel leuk is om naar toe te gaan. Vanwege het goede weer waren alle dieren erg goed te zien en de Mangrove was net geopend, dus ik heb een lange tijd vlinders achtervolgt en gefotografeerd.



Honingbij

Honingbij 




De vlinders waren zo mooi en het waren er zo ongelooflijk veel! Echt niet te geloven. Overal waar je keek zag je vlinders. En bovendien zaten er op heel veel mensen ook vlinders. Echt zo gaaf!









Day 6
Vandaag weer een dagje wandelen. We besloten weer een wandeling te doen van 7 kilometer, om er later achter te komen dat hij eigenlijk maar 5 kilometer was. Het was een prachtige wandeling met hele mooie stukken bos. We blijven nog even door gaan met het wild spotten, want vandaag zagen we weer een prachtig hert. Het hert had al een beetje een witte kop,dus hij zal wel wat ouder zijn. Het grappige was dat hij gewoon bleef staan en ons aan bleef kijken. Hij is daar gewoon blijven staan tot wij weg waren. Na aankomst thuis heb ik gelijk gekeken naar alle dier soorten en ik wam er achter dat dit hert een Ree was. Wat een kleiner soort hert is, dan de eerder gespoten edelherten

Groene zanloopkever


De ree

Gele Koraal zwam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen