donderdag 13 juli 2017

Street Art Route Rotterdam


Street Art: Street art is een stroming binnen de graffiti-beweging.

Street art is iets wat ik altijd al geweldig vond om te zien op Instagram, en toen ik erachter kwam dat er een Street Art Route door Rotterdam liep, kon ik het niet laten om deze te bewandelen. De mooie artistiek dingen die je dan tegenkomt zijn beter dan de plaatjes om het internet!


De route is gevormd door Rewriters, zij staan voor Street Art en willen dat lokale kunstenaars zich kunnen uiten in de stad. Voor de route moet je even de app downloaden en hiervoor moet je een kleine bijdrage doen. En dit snap ik wel, want ze willen de app up-to-date houden en daar is veel tijd voor nodig. De route is zo'n 8 kilometer en loopt door de gehele stad. Voor de route heb je geen internet nodig, je kan de route namelijk op de app downloaden en dan gebruikt hij geen data.


Ik besloot deze route samen met een vriendin van mij te gaan bewandelen en dit te combineren met een lunch en wat een lol hebben we gehad. Dankzij deze route kwam ik een keer op plekken waar ik normaal nooit kom. En juist in die zijstraatjes vind je de prachtigste kunstwerken. Dingen die je normaal nooit zou zien, omdat je nooit van je standaard route af wijkt.




Door deze route zie je een totaal andere kant van de stad, je ziet niet alleen leuke wikkels, maar ook mooie kunstwerken in allerlei verschillende stijlen! We hadden in het begin een klein beetje moeite met de app, maar het ging op een gegeven moment steeds beter en aangezien ik aardig wat straten kon herkennen, kon ik ook wanneer mijn telefoon niet mee werkte gewoon de route blijven volgen.





En buiten de geplande highlights kan het natuurlijk zomaar zijn dat je iets tegen komt wat jou ook erg  inspireert! Of die je gewoon erg mooi vind! Bovendien hadden we echt geluk met het heerlijke weer! Het was lekker warm dus we konden op een gegeven moment onze jassen uitdoen en dat maakte het stukken beter





Deze foto heb ik op mijn Instagram gepost!
Alle foto's waar ik op sta zijn gemaakt door mijn beste vriendin Jip! Thanks Jip! Ik vind de foto's echt heel leuk geworden! En we moeten snel weer zoiets leuks vinden om te doen!

1 opmerking:

  1. De foto's zijn allemaal zo leuk!!! En wat een gave route! Zo zie je weer een heel ander deel van Rotterdam.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen